Sekretesspolicy

Inledning

Vi på Mobylife är starkt engagerade i att skydda dina personuppgifter. Denna sekretesspolicy beskriver varför, hur och vilken typ av personuppgifter vi samlar in och hur vi använder dem. Policyn gäller personuppgifter som lämnats till oss, både av individen själv eller av andra. 

Personuppgifter innebär all information som rör en identifierad eller identifierbar levande människa. De personuppgifter som vi får används för att kunna erbjuda och mäta de tjänster vi tillhandahåller. 

Personuppgifter som vi får kan delas med våra olika leverantörer, tillverkare och partners för bearbetning.

När vi samlar in och använder personuppgifter, är vår policy att vara öppna om varför och hur vi bearbetar personuppgifter.

 

Dataansvarig och kontaktinformation

Danmark

Mobylife DK A/S, Business ID: 38294709

Telefon: +45 7020 75 76

Sverige

Mobylife AB, Business ID: 556467-4454

Telefon: +46 40-430030

Norge

Mobylife AS, Business ID: 992036850 

Telefon: +47 32 24 28 70

Finland

Mobylife Oy, Business ID: 2324965-0

Telefon: +358 9 565 5730

 

E-post:Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

 

Personuppgifter som vi lagrar

Vi lagrar följande personuppgifter som tillhör individer som har förvärvat tjänster från oss:

  • Namn
  • Adress
  • Telefonnummer
  • E-postadress

För att registrera de tjänster vi erbjuder lagrar vi också information om den mobila enheten, såsom:

  • Märke
  • Modell
  • IMEI-kod
  • Serienummer
  • Inköpsdatum
  • Beskrivning av fel

 

Vi lagrar även uppgifter om beställda tjänster, leveranser på order och fakturering.

 

Hur länge lagras mina personuppgifter?

Vår policy är att lagra personuppgifter i 90 dagar. Vad detta innebär är att våra system automatiskt skriver över personuppgifter från serviceordrar 90 dagar efter det att ordern är färdighanterad. Detta gäller dock inte de personuppgifter som kan ha lagrats på fakturor där vi har andra rättsliga förpliktelser att lagra sådan information. Uppgifter på fakturor är emellertid endast tillgängliga för en begränsad grupp personal inom företaget. För ordrar som har skapats i vårt system men som aldrig slutförts, raderas alla personuppgifter 30 dagar efter den sista uppdateringen.

 

Var lagras mina personuppgifter?

Våra kundregister som innehåller personuppgifter lagras i databaser på servrar på säkrade platser i Danmark och Finland. 

 

Vem har tillgång till mina personuppgifter?

För att du ska kunna ta del av våra tjänster måste våra medarbetare ha möjlighet att få tillgång till dina personuppgifter som lagras i vårt system. Vi har dock begränsat åtkomsten, genom att definiera användarroller i vårt system, där behörigheten grundas på individens arbetsuppgifter. Våra partners anställda som använder vår serviceportal kan också övervaka utvecklingen av ordrar under reparationsprocessen och har därför tillgång till personuppgifter. Men vi har också personliga inloggningskonton för varje anställd.

 

Med vem och varför delas mina personuppgifter?

Vi är förpliktade att dela vissa personuppgifter med tredje part för att göra det möjligt för oss att tillhandahålla våra tjänster. Eftersom vi är auktoriserade av tillverkare som vi ingått avtal med, är vi bundna att dela personuppgifter från ordrar med enhetens tillverkare. Vid betalning måste vi dela personuppgifter med leverantörer av betalningslösningar. För att kunna leverera enheter tillbaka till deras ägare behöver vi dela personuppgifter med våra logistikpartners. 

För att övervaka och analysera trafik från våra webbplatser har vi installerat Google Analytics, vilket innebär att vi samlar in användardata och cookies. Dessa uppgifter delas med Google för att förbereda rapporter om användning av våra sajter och för att delas med andra Google-tjänster. 

I syfte att fortsätta att förbättra vår service och kundkontakt delar vi även ordernummer, e-postadresser och namn med TrustPilot så att de kan hjälpa oss att samla in feedback från individer som har köpt eller använt våra tjänster. 

 

Individers rättigheter och hur de kan utövas

Som dataföremål har du vissa rättigheter och vi ansvarar för att se till att du kan utöva dessa rättigheter när du köper tjänster från oss. All lagring och bearbetning av uppgifter sker med ditt samtycke och du har rätt att återkalla detta samtycke närsomhelst. Om du har frågor kring personuppgifter eller kring hur du utövar dina rättigheter som dataföremål, kan du kontakta din lokala kundtjänst eller kontakta oss via e-post på Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

Tillgång till personuppgifter

Du har rätt att få tillgång till dina personuppgifter som lagras av oss som dataansvarig. Denna rätt kan utövas genom att skicka e-posta till oss på Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

Ändring av personuppgifter

Om du vill uppdatera personuppgifter som lagras av oss kan du kontakta din landsspecifika kundservice eller skicka e-post till oss på Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

Radering av personuppgifter

Som dataföremål du har rätt till radering av dina personuppgifter i vissa sammanhang. Denna rätt kan utövas genom att skicka e-posta till oss på Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

 

Frågor eller klagomål

Kontakta vår lokala kundtjänst eller e-post till Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

 

Auktoriserad märkesverkstad för

apple autorised logosamsung reparationHuawei reparation

microsoftoneplus